Saturday, October 10, 2009

Langkah Pertama Memulakan Penulisan Blog part 1


Salam buat sahabat-sahabat Jana Wang IM,

Kali ini saya akan berkongsi tip-tip yang saya dapat dari saudara yoji iaitu salah sorang dari otai IM. Harap melalui tip-tip ini, sahabat-sahabat Jana Wang IM sekalian akan mendapat manfaatnya.

Tip-tip saya adalah untuk permulaan adalah Buat Duit Dengan Blog

Sahabat-sahabat akan menerima tip-tip yang menarik yang boleh membantu secara tepat
bagaimana untuk meraih kejayaan dengan blog dan menguruskan blog sahabat-sahabat Jana Wang IM apabila popular dan terkenal nanti.

Tip pertama:

Sekarang masa yang paling sesuai untuk memulakan blog sahabat-sahabat Jana Wang IM.

Jika sahabat-sahabat Jana Wang IM tidak pernah membuat satu post pun di blog sahabat-sahabat Jana Wang IM, perkara pertama yang perlu anda fikirkan untuk membuat post ialah fikirkan mengenai tema atau tajuk (yang biasa orang IM sebut Niche) yang ingin sahabat-sahabat Jana Wang IM kongsikan.

Ini kerana dengan tajuk yang jelas penulisan sahabat-sahabat Jana Wang IM akan menjadi lebih mudah dan Terarah kepada target yang betul.

Jika sahabat-sahabat Jana Wang IM merancang untuk memulakan perniagaan online, aktiviti berblog merupakan satu model yang terbaik. Ini kerana, disamping sahabat-sahabat Jana Wang IM boleh berkongsi maklumat dengan prospek, sahabat-sahabat Jana Wang IM juga sebenarnya telah membina satu kredibiliti dan reputasi yang baik dikalangan ahli perniagaan internet yang lain.

sahabat-sahabat Jana Wang IM boleh berkongsi maklumat dengan prospek secara tidak formal. Gunakan gaya bahasa yang mudah dan santai.Jadikan maklumat yang ingin sahabat-sahabat Jana Wang IM kongsikan itu boleh membantu mereka dan pastinya mereka
akan datang lagi ke blog sahabat-sahabat Jana Wang IM untuk mendapatkan maklumat yang boleh membantu mereka.

Jika sahabat-sahabat Jana Wang IM mewujudkan satu blog peribadi selitkan info sahabat-sahabat Jana Wang IM dengan lawak jenaka dan hiburan. sahabat-sahabat Jana Wang IM boleh isikan apa saja yang sahabat-sahabat Jana Wang IM] minat dan kongsikan dengan pembaca sahabat-sahabat Jana Wang IM.

Ok, setakat ini saja untuk tip kita pada kali ini,

Saya akan kongsikan tip hebat dalam berblog dalam tip seterusnya nanti.

Terima kasih sekali lagi kerana membaca tip hebat ini.

Best for u,




p/s: please leave your comment.
p/s: if u like this post, please help me by click my nuffnang ads.
p/s: if u dont see my nuff ads, please refresh and click. really appreciate.
** first my nuffnang ads on header.
** second my nuffnang ads between contents.

janawangIM.blogspot.com Button


2 comments:

Rizkyzone said...

mantab lanjutkan kreasimu

adi_tau8605 said...

Rizky2009 --> ya udah pasti sob..tunggu aja dalam masa 2 hari lagi..part 2 pasti akan kluar..

makasih ya..selamat memblogging sob:)

"Selamat Beramal"

 
"Kepercayaan yang diberikan diperlekehkan, apa lagi untuk dipersenda-sendakan. Kepercayaan yang diberi bererti kita telah memegang satu panji-panji yang mesti kita tegakkan dengan sedaya upaya kita. "
"cukuplah bila aku merasa mulia kerana Engkau sebagai Tuhan bagiku dan cukuplah bila aku bangga bahawa aku menjadi hamba bagiMu. Engkau bagiku sebagaimana yang aku cintai, maka berikanlah aku taufik sebagaimana yang Engkau cintai"

~Mencari Keredhaan Ilahi~

Jumlah Pelawat Setakat Hari Ini:
Web Site Hit Counters
" You love me like flowers that love God's words. Never tired of spreading their aroma of happiness. Never tired of calming down thier worries. You love me like the sun that love us, thy God. Never tired of radiating its bright light. Never tired of valuing life. "

Jana Wang IM Copyright © 2009, WoodMag is Powered by Ipietoon and Coding Modified by adi_tau8605 All rights reserved.