Saturday, October 17, 2009

Mengapa harus memilih perniagaan IM?



Asslamu'alaikum sahabat-sahabat Jana Wang IM semua...apa khabar? sihat? huhu...da lama rasanya tak post kat blog ni...maaf ya, i have a lot of work to do...busy in office and got some prob that make me totally down this week...but, its already past and just leave it:) easy pal:)

So, what you all thing if you all have a problem? run away from that prob? just like what i do? huhu...like some kind of loser pal...:( owh my God...please bless me and all my reader....owh dear, what i talking here..by the way, i didnt want talk about this...just leave it ok...go to our topic :) hehe....

Ok lah...saya nak kongsi sedikit dengan sahabat-sahabat Jana Wang IM kenapa ramai yang memilih IM dan kenapa perlu sahabat-sahabat Jana Wang IM juga harus perlu memilih IM dari mengerjakan rezeki dengan cara yang nyata...maksud saya, sesuatu yang kita nampak secara fizikal..contohnya jika nak menjalankan perniaga kita kena ada modal dan membuka kedai? tapi dengan IM, kita tidak perlu fikir semua tu, walaupun dalam IM kita memang memerlukan modal tapi ingat, modalnya tidaklah besar ye:)

Ini adalah antara kebaikan-kebaikan atau kelebihan dari IM...silakan untuk terus membaca k :)

1) Dengan bisnes internet sahabat-sahabat Jana Wang IM bebas 'bekerja' tanpa mengira tempat. Samada di Starbucks, Cybercafe, Kolej atau dirumah sahaja. Dibandingkan dengan bisnes biasa harus dibuat di pejabat, kilang, kedai atau tempat yang ditentukan. Sebab tu setiap pagi, kita biasa tersangkut kena trafik jam sebab semua mesti menuju ke destinasi masing-masing untuk bekerja.

2) Bisnes internet juga jauh lebih senang, hanya perlu duduk dan tekan keyboard dan klik mouse, semuanya settle dan sambil minum nescafe panas dan tengok DVD. Manakala, sahabat-sahabat saya terpaksa pergi jumpa pelanggan, meeting, buat  ujikaji di makmal, buat laporan dan kena sembur dengan boss kalau salah. Memang tiada masa untuk lepak apatah lagi nak tengok DVD.

3) Bisnes internet jauh lebih murah daripada bisnes biasa. sahabat saya pernah mengajak saya membuka cafe cyber disebuah di deareh tempat kampung saya Beaufort. Modal diperlukan RM100K!! Dengan bisnes internet anda hanya perlukan ebook panduan, domain dan hosting dengan modal tidak sampai RM500 dan banyak projek bisnes internet boleh dibuat.

4) Bisnes internet boleh untung besar!Ahli flb pro seperti Hisham yang buat RM80,000 dalam masa beberapa bulan, Akmar surirumah yang buat RM40,000 dirumah. Kerja sehari online = Pendapatan sebulan kerja makan gaji! Yahooo..

5) Banyak masa terluang untuk bersama keluarga, shopping, bersantai di pantai. Dengan bisnes biasa, sahabat-sahabat Jana Wang IM perlu habiskan tidak kurang 10 jam di pejabat atau kedai. Doktor yang gaji 5 angka juga terpaksa makan tengahari jam 3 petang sebab pelanggan yang ramai menunggu. Dengan bisnes online semuanya automatik!

So, apa pendapat sahabat-sahabat Jana Wang IM semua?Fikir-fikirkan..I wish you all can find what ever you all want...wish you all luck..see ya :)

Best for u,




p/s: please leave your comment.
p/s: if u like this post, please help me by click my nuffnang ads.
p/s: if u dont see my nuff ads, please refresh and click. really appreciate.
** first my nuffnang ads on header.
** second my nuffnang ads between contents.

janawangIM.blogspot.com Button

No comments:

"Selamat Beramal"

 
"Kepercayaan yang diberikan diperlekehkan, apa lagi untuk dipersenda-sendakan. Kepercayaan yang diberi bererti kita telah memegang satu panji-panji yang mesti kita tegakkan dengan sedaya upaya kita. "
"cukuplah bila aku merasa mulia kerana Engkau sebagai Tuhan bagiku dan cukuplah bila aku bangga bahawa aku menjadi hamba bagiMu. Engkau bagiku sebagaimana yang aku cintai, maka berikanlah aku taufik sebagaimana yang Engkau cintai"

~Mencari Keredhaan Ilahi~

Jumlah Pelawat Setakat Hari Ini:
Web Site Hit Counters
" You love me like flowers that love God's words. Never tired of spreading their aroma of happiness. Never tired of calming down thier worries. You love me like the sun that love us, thy God. Never tired of radiating its bright light. Never tired of valuing life. "

Jana Wang IM Copyright © 2009, WoodMag is Powered by Ipietoon and Coding Modified by adi_tau8605 All rights reserved.